[right]
[]
حبيت يكون اول موضوع ليا تكون قصة
والقصة عباره عن قصه متسلسله كل يوم باذن الله هنزل حلقه بس عايزه تفاعل
يارب تنال اعجبكم
تحياتي للجميع
[size=24]اسم القصة (عشق القلوب)
االحلقة الاولي
بسم الله الرحمن الرحيم
علي شط من شواطئ النيل بيجتمع شله اصحاب
من صغرهم بيتجمعوا علي نفس الشط كتير شاف فرحهم .. ضحكهم .. هزارهم .. و حزنهم
من صغرهم دايما متجمعين معروفين في وسط اهلهم و اصحابهم انهم اجدع و احلي اصحاب
تعالوا مع بعض نتعرف عليهم
يوسف: القلب الكبير .. البسمه الرقيقه.. و العيون العسلي الجميله ..كليه اثار
علي : ابن خاله يوسف .. اخف دم .. و اجمل ملامح.. كليه تجاره
عبد الرحمن : العاقل .. الرزين ..كليه اعلام
كريم: المهيس.. المكبر .. و زي القمر ..كليه اثار
الحلقه ^^ 1 ^^
علي نفس الشط اللي دايما مجمعهم
..
علي : انا زهقت اوي يا عيال من قعدتنا دي نفسي نعمل حاجه جديده نطلع رحله زي رحلات الصيف دي يومين ولا حاجه و لا حتي نغور في اي داهيه تلمنا
عبد الرحمن : الملافظ سعد يا سعد
علي: غور يا عم العاقل من هنا خليك معايا انت يا يوسف ايه رايك نطلع علي شرم
يوسف بياكل ايس كريم : مينفعش اليومين دول انا و كريم طالعين الاقصر تبع الكليه الاسبوع الجي
علي : قشطه يا جامد منك ليه علي طول رحلات و فسح
كريم : ياض بطل نق يخربيتك السنه اللي فاتت قعدت تفنس في رحله اسوان و رجعت رجلي مكسوره
علي : تلاقيها اتكسرت بسبب عنيك الزايغه شكلك كنت بتجري وره بنت من البنات الفسكانه اللي انت علي طول داير وراهم قامت عربيه لطشتك
كريم : انا عمري ما جريت وره حد هما اللي بيجروا ورايا.. بنات ملهاش حد يلمها
عبد الرحمن :ما بلاش نجيب في سيره بنات الناس احنا لينا اخوات برده
علي بيغمز لكريم : اها يااخويا و بنات عم كمان ههههههههههه
كريم : ههههههههههه
عبد الرحمن راح في دنيا تانيه
علي : الا صحيح يا عبده انت لسه بتبصلها من بعيد لبعيد
عبد الرحمن لسه في حاله توهان
علي : عبده ... عبد الرحمن .. وله
عبد الرحمن : ايه في ايه؟
علي : و الله حرام عليك نفسك
عبد الرحمن : يعني اعمل ايه يا علي خلاص هانت كلها كام شهر و اتخرج و هتقدملها ان شاء الله
يوسف : و افرض ياابني في الكام شهر دول حد اتقدملها ساعتها هتعمل ايه؟
عبد الرحمن : فال الله و لا فالك
علي : يا عم بيقول افرض امال لو طلعت بتحب هتعمل ايه؟
عبد الرحمن بصدمه : بتحب !!
علي: اه هي مش بنت زي كل البنات من حقها تحب و تتحب
عبد الرحمن : لا يا علي معتقدش ميرال عمرها ما تعمل كده .. و سكت شويه وكمل.. تحب !! تحب ازاي يعني تحب مين اصلا
يوسف لعلي : ايه ياابني انت الكلام ده؟
علي : انا قلت حاجه غلط مش ده واقع ممكن يحصل
كريم : عندك حق يا علي .. اسالني انا البنات دول اي حد يشاورلهم يجروا عليه
يوسف ضربه في كتفه ووطي عليه : دي كلمه تقولها في وشه
كريم : ايه يا عم انت مش بقول اللي بيحصل
عبد الرحمن بنرفزه : ميرال مش زي البنات اللي تعرفهم يا كريم و لو سمحت نقي الفاظك مش كل كلامك دبش كده
و قام يمشي بعيد عنهم.. و كلهم جريوا عليه
يوسف : ايه يا عبده هو في حد بيزعل من كريم ما انت عارفه طول عمره مدب
كريم : عبد الرحمن انا اسف مقصدتش ازعلك
عبد الرحمن : محصلش حاجه يا جماعه انا بس مخنوق و عاوز اتمشي لوحدي
علي : طب هتروح فين؟
عبد الرحمن : هتمشي شويه و هروح
كريم : عشان خاطري متزعلش مني
عبد الرحمن بابتسامه حزينه : هو انا اقدر ازعل منك يا واد.. عاوزين حاجه؟
يوسف : خلي بالك من نفسك
عبد الرحمن : هو انا مسافر و لا ايه متقلقوش عليا اوي كده و الله انا كويس
علي : ماشي يا عبده سلام
عبد الرحمن : سلام
و رجعوا تاني لمكانهم و عبد الرحمن ماشي علي النيل بيفكر في كلام كريم
" معقول اللي كريم قاله ده ممكن تكوني بتحبي حد غيري .. حد غيري .. طب ازاي و انا .. انا اعمل ايه ساعتها اعيش ازاي من غيرك يا ميرال ^و عنيه دمعت^ .. ده انا عايش علي امل انك في يوم من الايام تكوني ليا .. يارب انت القادر علي كل شئ اجعل ميرال من نصيبي يااارب"
و علي الشط بعد ما عبد الرحمن مشي
علي : كان لازم تتسحب من لسانك
كريم بزعل : و الله ما قصدت
يوسف : خلاص بقي هو عبد الرحمن كده كل اما تيجي سيرتها يتغير
علي : ربنا يجعلها من نصيبه
كريم : هو لو يبطل نشوفيه الدماغ دي و يعترفلها بحبه اللي مدهوله ده كان زمانه مرتاح و خبط علي في كتفه بابتسامه زيك كده يا واد يا علي
علي : لا يااخويا انا و هنا غير عبد الرحمن و ميرال احنا اتولدنا لقينا نفسنا بنحب بعض
كريم : ربنا يكرمكوا يا سيدي .. و انت يا جو مفيش جو كده و لا كده؟
يوسف : لا لسه بدري انا مش ناقص وجع قلب
كريم : علي رايك مفيش احلي من الحريه
علي : يعني عاوز تفهمني انك محبتش و لا واحده من الـ900 بنت اللي تعرفهم دول
كريم : انا.. عمري طبعا ما حبيت و لا واحده فيهم .. اجيب منين ثقه لبنت جريت ورايا و قالتلي بحبك و انا عمري ما لمحتلها حتي باعجاب
يوسف: صوابعك مش زي بعضيها اكيد فيهم الحلو و فيهم الوحش
كريم : حلو بقي و لا وحش انا مبفكرش في حب و لا كلام فارغ من ده انا كل اللي بفكر فيه اني اتخرج و الف العالم كله..ياااااااااه نفسي السنه دي تعدي بسرعه بقي
علي : ده انت بايع خالص .. احنا مش هنوحشك يا واد
كريم : تصدق ان اكتر حاجه بتتعبني و بتخليني اتردد كتير اوي في حوار السفر ده هو انتوا .. ده انا لما بطلع رحله تبع الكليه ببقي هتجنن عليك انت و عبد الرحمن مع ان يوسف بيكون معايا بجد بتوحشوني اوي .. ما تيجوا نسافر سوي سنه واحده نلف فيها العالم كله و نرجع
علي : لا يا سيدي انا مقدرش استغني عن هنون و لا شهر واحد و بعدين ان شاء الله ناوي اتخرج من هنا و هجهز للجواز علي طول في ظرف شهر واحد هكون متجوز
يوسف في هزار : و فين الشغل اللي هتشتغله و فين الشقه اللي هتتجوز فيها يا اخويا و لا ناوي تسكن اختي في الشارع و تاكلها زلط و طوب
علي : ده انا هسكنها جوه عنيا و اقفل عليها برموشي و اكلها عشق هو انا عندي اغلي من هنا
كريم : تيرارارا
يوسف: هههههههههه
علي و هو بيبصله بغيظ: قوم يا واد انجر من هنا قووووم
ساعتها موبايله رن
علي بابتسامه عريضه : لا اقوم انا.. و خد الموبايل و مشي بعيد
كريم بصوت عالي : الله يسهله يا حبيب
يوسف : اتلم يا واد دي اختي
كريم ميل عليه : عنيا يا هارتي انا عندي اغلي منك اتلمله
يوسف :انت بتغازل في عدلات و لا في توحه يا عيون توحه
كريم : ههههههههههه يا بيئه
اما علي اللي اخد الموبايل و سرح معاه
علي : وحشتيني يا احلي هنا
هنا : و انت وحشتني اوي يا حبيب هنا .. عامل ايه؟
علي : انتي اللي عامله ايه .. لسه عندك برد؟
هنا : لا يا حبيبي خف شويه الحمد لله
علي : الحمد لله يا حبيبتي .. خلي بالك من نفسك يا روحي دي مش ملكك لوحدك
هنا : هي مش ملكي من اصله دي ليك لوحدك يا حبيبي
علي بابتسامه : ربنا يخليكي ليا يارب
هنا : و يخليك ليا يا حبيبي.. هو يوسف لسه معاك ؟
علي : اه معايا بس انا بعدت عنه شويه
هنا بتوتر: و عرف اني انا اللي بكلمك؟
علي : و مالك خايفه كده ليه .. يابت انتي ناسيه اني قاري فاتحتي عليكي
هنا : مش حوار خايفه بس بصراحه بتكسف اوي لما بحسه عارف اللي ما بينا
علي : هههههههههههههه و الله هبله يعني هو اول واحد عارف ما كل الدنيا عارفه ان هنا بتحب علي و علي بيعشق هنا
هنا : تؤ انت مش فاهم قصدي انا بتكسف لما يعني احسه عارف اني بكلمك و يتخيل الكلام اللي ما بينا او يعرف انا بقولك ايه و كده يعني
علي : طب جمعي الكلام الاول يا مجنونه .. و متقلقيش يا ستي محدش عارف الكلام اللي بيتقال ما بينا و حتي لو عرف يوسف زي ماهو اخوكي هو اخويا و صاحبي و حبيبي و بعدين امك و ابوكي و امي و ابويا عارفين كل حاجه و قاريين فاتحه و كلها كام شهر و البسك دبله و كام شهر زيهم و تبقي مراتي .. يوووه انا قلت الكلام ده يجي مليون مره .. كل مره تتصلي تقولي نفس البوقين الخايبين دول غيري قولي بحبك وحشتني يا حبيبي بعشقك يا قلبي
هنا : بحبك .. بحبك اوي اوي يا اغلي علي في الدنيا و مش متخيله حياتي مع حد غيرك
علي : و انا بعشقك يا احلي و اجمل و ارق بنت خلقها ربنا.. و ان شاء الله مش هتكوني ابدا لحد غيري
هنا بنوته جميله اخت يوسف الصغيره و الوحيده لسه في سنه اولي كليه فنون جميله بتحب الرسم اوي و طبعا بتعشق علي ابن خالتها اوي اوي اوي
و نكمل الحلقه الجايه
[/size]